Groază, teroare şi dansuri din buric

A trecut abia a doua zi şi pe mine deja mă doare capul. O fi din cauza norului islandez?

Radu Lărgeanu ne-a terorizat timp de o oră (şi e bine… pentru că în program scria că-s două) cu piesa 281. Viaţa deţinuţilor pe vremea comunismului. Subiect delicat sau nu, m-am simţit umilită, îngrozită, speriată şi alte stări care ţin de filmul Psycho. Impactul asupra publicului a fost imens. Dar, după ce s-a terminat, am părăsit sala la fel cum am intrat. Adică n-am rămas cu nimic după acest recital. E ca şi cum te-ai da într-un carusel. Ţipi, te zbaţi, râzi şi după ce cobori, nada. C’est fini. Decorul, coloana sonoră şi prestaţia actorului au fost impecabile. Mi s-a indus atmosfera de puşcărie şi de tortură (psihică şi fizică). Totuşi, dacă le pui pe toate cap la cap… ceva nu e bine.

După o oră şi jumătate, a venit şi vremea Elizei Ţuţurman cu Ispitirile Sfântului Anton. Ştiu că anul trecut am fost naşpa când am scris despre o piesă cu caracter religios. Probabil că va fi la fel şi acum. Totul începuse bine: tipa era în public, avea o voce misterioasă, o privire pătrunzătoare, reuşise să ne atragă atenţia. Dar s-a urcat pe scenă şi de-acolo s-a dus tot… A dansat din buric, a ţipat, a schelălăit, s-a maimuţărit, a trântit, s-a jucat oleacă cu un cuţit… M-am simţit ca la circ. Textul lui Gustave Flaubert nu e rău deloc. Esenţa regiei era bună. Numai că m-a făcut să râd mult şi e tragic pentru că textul este unul foarte profund şi tatonează cu filosofiile şi tentaţiile fiecărei religii. M-am şi speriat… nu de ea, însă. Era un tip în spatele meu care avea un stil extraordinar de imprevizibil de a strănuta. Adică brusc şi în momente deloc oportune.

Luni se joacă Vişniec.

*Diana

One thought on “Groază, teroare şi dansuri din buric

  1. egospero says:

    de ce crezi ca a fost mutilat textul piesei “femeia din manuscris”? regia nu a fost inspirata ,a fost bestiala.sunt exercitii de anul1 si 2 de la facultatea de teatru,au folosit si citeva statui si picturi celebre combinate cu muzica de Paganini.apropo spectacolul s-a numit “femeia din manuscris”,au gresit titlul cei de la suceava.am nevoie de o lista cu festivaluri la care mergeti voi daca se poate.va multumesc anticipat.

    cu respect Stelian Rosian

Leave a Reply

